تعمیرات

9 ترفند کاربردی آیفون

9 ترفند کاربردی آیفون – کمتر کسی هست که نام شرکت پر آوازه تکنولوژی یعنی اپل و محصول پر آوازه‌ی آن یعنی آیفون را نشنیده باشد، یک تلفن همراه خاص با قابلیت‌های ویژه و کاربری دلچسب که در ایران هم از نماد های ثروت محسوب می‌شود.

این تلفن همراه از سیستم عامل اختصاصی خودش با نام IOS بهره برده که البته یک سیستم عامل قدرتمند و پر‌طرفدار است. سیستم عاملی که از سال 2007 که عرضه شد راه طولانی ای رو طی کرد و با وجود شباهت پایدارش به نسخه های اولیه‌ی خودش اما تغییرات فوق العاده زیاد و مهمی داشته که از اون یکی از محبوب ترین سیستم عامل‌های جهان رو ساخت.

از همه‌ی این‌ها که بگذریم هر سیستم عاملی ترفند‌های مخصوص خودش رو داره و سیستم عامل IOS هم از این قضیه مستثنی نیست. در این مطلب در کنار شما هستیم تا با‌هم تعدادی از ترفند‌های IOS رو باهم مرور کنیم تا تجربه‌ی کاربری آسان‌تر و بهینه‌تری در کار با این سیستم عامل جذاب داشته باشیم.

 

1 بستن سه نرم افزار در یک حرکت !

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

اگر نیاز دارین که چند اپلیکیشن را باهم و خیلی سریع ببندید نیازی نیست هر دفعه یک نرم‌‎افزار را به بالا بکشید تا بسته شود، شما می‌توانید سه انگشت خود را باهم و بصورت همزمان در یک حرکت به بالا بکشید تا سه اپلیکیشن را با هم ببندید.

 

2 – قفل کردن تمرکز و نوردهی دوربین

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

شما هنگام عکس‌برداری با دوربین آیفون شما با تپ کردن روی صفحه می‌توانید میزان فوکوس و نوردهی رو برای یک شیء تعیین کنید اما به محض حرکت دوربین تمام تنظیمات از بین می‌رود.

برای قفل کردن فوکوس و نوردهی انگشت خود را در بخش دلخواه چند لحظه نگه دارید تا مربع زرد رنگ در بالای صفحه ظاهر شود، حالا اگر حالت و موقعیت عکس‌برداری را عوض کنید فوکوس و نوردهی آن بدون هیچ‌گونه تغییری به همان شکل قبلی باقی می‌ماند.

 

3 عکس های تکراری را پاک کنید !

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

از ترفند های آیفون که در سیستم عامل iOS 16 اضافه شده می‌توان به قابلیت پاک کردن عکس‌های تکراری اشاره کرد. اپل در این نسخه به برنامه‌ی Photosخود یک گزینه‌ی جدید به نام “Duplicates” اضافه کرده که با کمک هوش مصنوعی تصاویر تکراری گالری شما را یکجا جمع‌آوری می‌کند. برای استفاده از این قابلیت کاربردی وارد برنامه‌ی Photos شده و سربرگ Albums را انتخاب کنید. در این قسمت به سمت پایین صفحه اسکرول کرده و روی Duplicates بزنید.

حالا شما می‌توانید در کنار هر دسته گزینه‌ی merge را بزنید تا موارد مشابه حذف شوند و یا به‌صورت دستی خودتان هر تصویری را که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب و نماد سطل زباله در پایین صفحه را بزنید.

 

4 – تغییر پس زمینه‌ی سوژه‌های شما

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

قطعا مطلع هستید که یکی از آپدیت‌های فوق‌العاده و به‌تازگی ساخته شده در IOS16 امکان تفکیک و جداسازی سوژه از تصویر زمینه می‌باشد. حالا فقط با کمی خلاقیت می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی را خلق کنید.

برای این کار کافیست روی سوژه مد نظر خود زده و چند ثانیه انگشت خود را نگه‌دارید تا از زمینه جدا شود، سپس بدون برداشتن انگشت خود از روی صفحه از دست دیگرتان برای خارج شدن از این برنامه و بازکردن برنامه دیگری که میخواستید سوژه‌ را در آن استفاده کنید بهره ببرید.

 

5 – ارتباط چشمی در مکالمات تصویری فیس تایم

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

از دیگر مسائلی که در مکالمات تصویری وجود دارد اینست که شما در یک مکالمه تصویری مستقیم به دوربین نگاه نمی‌کنید پس در ‌

تصویر شما که مخاطب مشاهده می‌کند شما به اون نگاه نمی‌کنید. اما با قابلیت  Eye Contact آیفون شما دیگر همچین مشکلی نخواهید داشت، با فعال‌سازی این قابلیت شما می‌توانید با خیالی راحت به صفحه تلفن همراه خود نگاه کرده و مخاطب شما رو خیره به چشمان خود ببیند.برای فعال‌سازی ترفند زیر مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Settings > Facetime > Eye Contact را بروید.
  • تاگل کنار Eye Contact را بزنید تا فعال شود.

 

6 – تماس فیس تایم با کاربران اندروید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدیدی که به سیستم عامل IOS15 اضافه شده می‌توان به اشتراک گذاری فیس تایم با کاربران دیگه سیستم عامل ها مانند اندروید اشاره کرد. شما در این نسخه از IOS می‌توانید با به اشتراک گذاشتن لینک فیس تایم با کاربر دیگری با اون وارد مکالمه شوید.

برای این کار در داخل برنامه فیس تایم از طریق گزینه Create Link و انتخاب یک نام برای لینک ساخته شده می‌توانید آن را برای هر کسی بفرستید و سپس هر کاربری که این لینک ها را باز کند به یک صفحه‌ی وب منتقل شده که ابتدا نامش را از او میگیرد سپس به مکالمه تصویر متصل می‌نماید. در این مکالمه کاربرد مهمان از تمامی گزینه های قطع و وصل صدا میکروفن یا وبکم می‌تواند استفاده کند و حتی می‌تواند از دوربین جلو یا پشت خود نیز استفاده کند.

 

7 دستور به آیفون با ضربه به پنل پشت

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

ویژگی Back Top در آیفون به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با ضربه به پشت گوشی دستورات متفاوتی را برای آیفون خود صادر کنید. برای فعال‌سازی بهAccessibility  رفته و سپس به گزینه Touch  بروید و گزینه‌ی Back Tap  را روشن کنید.

 

8 استفاده از آیفون برای اسکن و تشخیص متن

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

در صورتی که آیفون XS/XR یا جدیدتر از iOS 15 دارید، می‌توانید از قابلیت Live Text استفاده کنید. وقتی متنی در تصویر یا نمای دوربین وجود دارد، نماد متن زنده ظاهر می شود. می توانید از آن برای تشخیص، ترجمه و انجام کارهایی مانند تماس با شماره یا ایمیل آدرس استفاده کنید.

9 – اسکرین شات از کل صفحه وب

9 ترفند آیفون که باید بدانید

9 ترفند آیفون که باید بدانید

اسکرین شات را به روش معمولی بگیرید در آیفون 12 ما دکمه های Sleep/Wake و Volume Up را به طور همزمان فشار می دهد و روی تصویر کوچک ضربه بزنید. اکنون دو تب متفاوت را مشاهده خواهید کرد: صفحه و صفحه کامل. دومی از کل صفحه عکس می گیرد، نه اینکه فقط بخش قابل مشاهده تصویربرداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *