تعمیرات

ترفند های اینستاگرام که باید بدانید

ترفند های اینستاگرام که باید بدانید – شبکه اجتماعی اینستاگرام نیازی به معرفی ندارد، یک شبکه احتماعی پرکاربرد و مفید که بخش قابل توجهی از زندگی روزمره ما صرف گشت و گذار در آن شده و اکثریت جامعه را درگیر خودش ساخته است. هر کسی این روزها به دلیلی از اینستاگرام استفاده می‌کند؛ عده‌ای برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود و همان دلایل کلاسیک از آن استفاده می‌کنند اما دیگر تنها دلیل استفاده از اینستاگرام ارتباط با نزدیکان و دوستان نیست، بخش قابل توجهی از افرادی که در اینستاگرام فعال هستند برای معرفی خدمات کاری خود و بازاریابی و توسعه آن از اینستاگرام بهره می‌برند.

به همین دلایل ترفند های اینستاگرام ، چه ترفند‌هایی که برای کسب فالوور استفاده می‌شوند و چه ترفند‌هایی که برای استفاده بهتر از خود نرم‌افزار و مزایای بیشتر آن مورد توجه قرار می‌گیرند بسیار پر‌رنگ شده و در کانون توجه قرار گرفته است. ما در این مقاله از وبلاگ آسان جی اس ام به برسی تعدادی از ترفند‌هایی که منجر به استفاده بهتر از اپلیکیشن می‌شوم می‌پردازیم.

 

1- شما می توانید پست های اینستاگرام خود را زمانبندی کنید

ترفند های اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

این ترفند از جدیدترین و جذاب‌ترین ترفند های اینستاگرام ست که در سال 2020 عرضه شده و توجه کاربران را در سراسر دنیا به خود جلب کرد. این قابلیت به شما اجازه این را می‌دهد که بتوانید پست هایی که برای این صفحه اینستاگرام خودتان، طراحی و تولید می‌کنید را برای انتشار در تایم‌های کاملا متفاوت، تنظیم کنید. اگر مقداری با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنایی داشته باشید، متوجه می شوید که این اپلیکیشن به ساعت و دقیقه انتشار پست ها و میزان نظرم آنها در انتشار بسیار اهمیت می‌دهد و هر پیجی که در ساعات مشخص و منظم پست‌های خودش را منتشر کند، بیشتر برای نمایش عموم در قسمت اسکپلور، قرار می‌دهد

البته اینستاگرام این قابلیت را برای خود نرم‌افزار اینستاگرام، فعال نکرده است، اما نرم افزارهای بسیاری برای زمانبندی کردن پست‌های اینستاگرام شما وجود دارد که در ادامه قوی‌ترین و کاربردی‌ترین‌های آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

نرم افزار Buffer: این نرم افزار برای زمانبندی پست های شما در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، کاربرد دارد. این نرم‌افزار قابلیت استفاده در سیستم عامل‌های اندروید، pc و آیفون را نیز دارد.

نرم افزار Publish: یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای زمانبندی پست در اینستاگرام است.

نرم افزار Later: قابلیت ویژه این نرم افزار، زمانبندی 30 عدد پست برای روزهای آینده است.

نرم افزار ایرانی نوین هاب ( novinhub ): این نرم افزار قابلیت های فراوان برای زمانبندی پست، دارای اشتراک رایگان است و به شما امکان زمانبندی پست‌های اینستاگرام، مدیریت دایرکت، آنالیز عملکرد پیج و… را برای شما فراهم می کند.

 

2-مشاهده پست ها بدون ترس از لایک کردن اشتباهی

ترفند های اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

به احتمال زیاد این موقعیت برای شما نیز پیش آمده که هنگامی که در حال تماشای پست‌های یک نفر از مخاطبین خود هستید به اشتباه و کاملا تصادفی یکی از پست های اون را لایک می‌کنید. با راهکار و ترفندی که هم‌اکنون برای شما توضیح خواهیم داد دیگر نیاز به نگرانی در همچین مواقعی ندارید.

برای پیشگیری از همچین شرایطی باید ابتدا تلفن همراه خود را روی حالت پرواز گذاشته و سپس به گشت و گذار در پروفایل مد نظر خود بپردازید. اگر تلفن همراه شما در حالت پرواز باشد، تصاویر لایک نمی‌شوند، البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در حالت پرواز اینترنت دستگاه شما خاموش شده و ارتباط آن قطع می‌گردد، لذا قبل از قرار دادن تلفن همراه خود بر روی حالت پرواز، باید پروفایل مد نظر را باز کنیم چون بعد از اینکه بر روی حالت هواپیما قرار گرفت هیچ ارتباطی برای بازگزاری اطلاعات و تصاویر پروفایل نیست.

 

3- تایید برای تگ شدن

ترفند های اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

زمانی که فردی از مخاطبین شما بخواهد شما را در یکی از پست‌های خودش تگ بکند، آن پست در صفحه شخصی شما نیز ظاهر شده و قابل مشاهده می‌باشد. اما شما این اختیار و امکان را دارید که با ترفند های اینستاگرام در تنظیمات صفه خود شرایطی را اعمال کنید که بعد از هر تگ از شما اجازه گرفته شود تا در صفحه شما نمایش داده بشود یا خیر.

برای اعمال این شرایط در تنظیمات اینستاگرام خود به پروفایل خود مراجعه کرده و در قسمت بالای پست‌ها، روی آیکون آدمک کلیک کنید. در این بخش پست‌هایی که شما در آن ها تگ شده‌اید نمایش داده می شوند. حال برای این که قبل از قرار گرفتن پست ها در این قسمت برای شما پیام تایید ارسال شود، ابتدا منوی سه نقطه را بزنید و در بخش Tagging Options گزینه Add Manually را فعال کنید.

حال اگر یکی از مخاطبینتان شما را در پستی تگ کند، برای شما پیام تایید ارسال می شود. برای تایید ابتدا روی پستی که در نوتیفیکیشن قرار دارد کلیک کرده و سپس نام کاربری خود را انتخاب کنید و گزینه Show on My Profile را بزنید. همچنین اگر نمی خواهید آن تگ در پروفایل شما نمایش داده شود، گزینه Hide from My Profile را انتخاب کنید.

 

4- پاسخ خودکار به کاربران در دایرکت اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

یکی از ترفندهای بسیار کاربردی اینستاگرام این است که قابلیت پاسخ خودکار را برای دایرکت پروفایل خود فعال کنید، بدین صورت که سوالات تعیین شده‌ای وجود دارد و پاسخی بصورت خودکار برای آنها ارسال خواهد شد و طبیعتا بهترین حالت این است که پاسخ شما جامع و دقیق بوده تا نیاز و سوال فرد پرسشگر را برطرف سازد.

برای ایجاد یک پاسخ خودکار برای دایرکت پیج اینستاگرامی خود مراحل زیر باید طی کنید:

رفتن به بخش تنظیمات پیج اینستاگرام

کلیک روی گزینه Creator

انتخاب گزینه Saved Replies

سپس روی گزینه آبی رنگ New Saved Reply کلیک کنید

در قسمت Message می بایست پیام مورد نظر که قصد دارید برای کاربرانی که به شما پیام می دهند، ارسال شود، را بنویسید

البته اینستاگرام در آخرین بروز رسانی خود این قابلیت را به قابلیت ایجاد پیام به صورت Shortcut را ایجاد کرده است. یعنی شما می توانید پیامی را در این بخش نوشته و آن را به صورت پیشفرض برای یکی دکمه های صفحه کلید تلفن همراه یا لپ تاپ خود، ذخیره کنید تا در زمان نیاز با کلیک روی آن در صفحه دایرکت کاربر، این پیام ارسال شود.

 

5-کامنت‌ها را فیلتر کنید

ترفند های اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

این یکی از ترفندهای اینستاگرام است که به درد کاربران مشهور می‌خورد. اگر این امکان را ندارید که همه‌ی کامنت‌ها را بخوانید و آن‌هایی که نامناسب هستند را پاک کنید می‌توانید یکسری کلمه‌های کلیدی را انتخاب کنید تا اینستاگرام کامنت‌های حاوی آن‌ کلمات کلیدی را فیلتر کند.

برای این کار به صفحه‌ی پروفایل خود بروید (علامت چرخ‌دنده در آیفون و آیپد و علامت ۳ نقطه در اندروید). سپس روی Comments کلیک کنید. گزینه‌ Hide Inappropriate Comments را فعال کنید. این گزینه باعث می‌شود اینستاگرام کامنت‌ها یا عبارت‌هایی که به‌عنوان متن‌های توهین‌آمیز شناخته می‌شوند را مخفی کند.

همچنین می‌توانید لیستی از کلماتی که به نظر خودتان نامناسب هستند بسازید تا اینستاگرام کامنت‌های حاوی این لغات را مخفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *